Butikskæder foretrækker det polske marked

    De internationale butikskæder foretrækker det polske marked, viser en ny undersøgelse. Foto: Martin Bager, polennu.dk.


    WARSZAWA: Polen er de internationale butikskæders mest foretrukne marked, kun overgået af Tyskland, viser ny årlig undersøgelse.


    I en ny international undersøgelse, hvor 323 butikskæder har peget på deres foretrukne markeder, ligger Polen i top. Kun Tyskland overgår det polske marked i undersøgelsen, der er gennemført med afsæt i 73 forskellige lande, skriver dagbladet Rzeczpospolita.

    To tredjedele

    En tredjedel af kæderne var allerede på det polske marked, mens endnu en tredjedel har konkrete planer om indtog på det polske detailmarked.

    Undersøgelsen er gennemført af konsulentfirmaet CB Ellis, som hvert år undersøger tendenser hos de internationale butikskæder.

    Warszawa i top

    I Polen er Warszawa den by der er mest attraktiv for kæderne, men trods flere store shopping centrer i byen, er der lange ventetider.