Danske firmaer fortæller om servicecentre i Polen

    Carlsberg_produktion

    Carlsberg er blandt de danske virksomheder som vil dele ud af sine erfaringer i Polen. Foto: Carlsberg.


    KØBENHAVN: Flere store danske virksomheder har outsourcet finansfunktioner, IT service og udvikling til Polen. Tre af dem fortæller om deres erfaringer på en konference i november.


    Coloplast, Arla, Nykredit, Carlsberg og 7N er nogle af de danske virksomheder, der de senere år har placeret løsningen af opgaver på servicecentre i Polen.

    Også firmaer fra andre lande har valgt at lægge finansfunktioner, IT service og udvikling i polske servicecentre.

    50.000 arbejdspladser

    Ifølge den danske ambassade i Warszawa drejer det sig om mere end 300 internationale virksomheder, der tilsammen beskæftiger omkring 50.000 ansatte på servicecentre i Polen.

    Virksomhederne vælger Polen på grund af den velkvalificerede og effektive arbejdskraft, konkurrencedygtige lønninger samt landets beliggenhed og kultur.

    Konference i København

    Ambassaden vil gerne give de danske erfaringer videre til andre, interesserede virksomeder.

    På en konference 15. november om Outsourcing til Polen, vil deltagerne blive præsenteret for cases fra Coloplast, Nykredit og 7N.

    Læs mere om konferencen på ambassadens hjemmeside.