Danske Jysk og Legoland i fælles polsk fremstød

    jysk_legoland_2017

    De to danske topbrands Jysk og LEGOLAND har fundet sammen i et unikt samarbejde for at tiltrække flere polske kunder. Foto: Joanna Kalinowska, Jysk.


    BILLUND: De to danske brands JYSK og LEGOLAND er gået sammen i et fælles markedsføringstiltag på det polske marked.


    I denne uge ses det første synlige resultat af et nyt samarbejde mellem de to danske topbrands JYSK og LEGOLAND. Det sker i en fælles markedsføringsindsats overfor de polske forbrugere.

    JYSK adgang til Legoland

    I samtlige JYSK butikker i Polen kan kunder nu skaffe sig gratis entrebillet til LEGOLAND, hvis de køber for over 100 zloty af dyner, senge eller anden boligindretningsudstyr hos Jysk.

    SE KUPON
    polennu.dk: JYSK-LEGOLAND samarbejde i Polen

    Stor synergieffekt

    – Vi har mere og mere fokus på det polske marked, og vi tror på en stor synergieffekt, når to så stærke danske brands går sammen om et fælles fremstød. Dansk design og dansk livsstil er meget populær i Polen, og derfor har vi også store forventninger til samarbejdet med JYSK, siger Thomas Bruhn der er markedschef for Polen hos LEGOLAND og initiativtager til den fælles markedsføring.

    – Polen er blevet et fokusmarked for LEGOLAND, og det forstærkes af at vi har oplevet en markant vækst i antallet af gæster fra Polen de seneste år, siger Thomas Bruhn.

    Jysk i Polen

    JYSK er i forvejen en meget kendt virksomhed i Polen og har med sine over 200 butikker godt fat i de polske forbrugere. Polen er det største marked for JYSK-brandet i verden, og koncernen har hovedlager for Central og Østeuropa i landet. Man kan ikke køre igennem Polen uden at se skilte for den danske sengetøjs- og boligkoncern.

    LÆS OGSÅ
    polennu.dk: JYSK åbner butik nummer 200 i Polen

    JYSK/LEGOLAND kampagnen er da også synlig på store plakater i og omkring JYSK-butikkerne i Polen, ligesom LEGOLAND invitationerne indgår i de annoncer og tilbudsaviser som JYSK udgiver i Polen. Ejeren og stifteren af JYSK-koncernen, Lars Larsen, åbnede selv den første afdeling i Polen i år 2000. Det var i Gdansk. Den allerførste butik under navnet Jysk Sengetøjslager, som JYSK butikkerne hed i begyndelsen, åbnede den unge Larsen i 1979 i et tomt lokale ved en nedlagt tankstation, og med tapetborde og håndskrevne papskilte som virkemidler. Adressen var Silkeborgvej 45-47 ved Ringgaden i Aarhus. I dag er JYSK en verdensomspændende milliard koncern, og Lars Larsen er blandt Danmarks rigeste mænd.

    LEGOLAND tiltrækker polakker

    Samarbejdet mellem de to store danske jyske virksomheder, LEGOLAND og Jysk, blev etableret i forbindelse med Billund Lufthavns erhvervskonference om det polske marked i slutningen af marts.

    I Lech Walesa Airport i Gdansk står der Billund/LEGOLAND på skiltene i afgangshallen, for at henlede polakkernes opmærksomhed på den populære danske park i Billund. Og flere polakker vil nok finde vej til LEGOLAND i den kommende tid tyder alt på.

    Flere polske ruter

    I marts åbnede en flyrute fra Warszawa til Billund/LEGOLAND og fra den polske by Poznan åbner der en flyrute i november. For to år siden var der ingen afgange fra Polen direkte til Billund/LEGOLAND, men inden året er omme er der syv ugentlige flyafgange fra Polen og direkte til Vestdanmark.

    LÆS OGSÅ
    polennu.dk: Erhvervskonference om det polske marked