Ny kampagne skal lokke flere turister til Polen

Polen_på_Ferie_i_Bella_2010_Martin_Bager_0

Polen venter 11 millioner udenlandske turister i år, og nu forstærkes indsatsen med en international kampagne til over 50 millioner zloty. Arkivfoto.


WARSZAWA: Polen bruger 54 millioner zloty på ny kampagne om Polen i flere lande, men kampagnen er ikke rettet mod Danmark.


Polens Turistorganisation Organisation (POT) har taget hul på en ny kampagne til 54 mio zloty, forud for det polske formandskab, der begynder den 1. juli.

Ikke Danmark

Kampagnens tema er ‘Skub til fantasien!’ (Move Your Imagination) og der er produceret en 9 minutter lang film om Polen og turisme, som blev præsenteret på polennu.dk i går. Se den her.

SE FILM
polennu.dk: 9 minutters film om polsk turisme

Der vises også tv-reklamer om polsk turisme i Storbritannien, Frankrig og Tyskland.

SE TV-SPOT
polennu.dk: Tv-reklame for polsk turisme i 2011

Udover tv-reklamer annonceres der med polsk turisme i aviser og magasiner, bl.a. den britiske Guardian, tyske Stern og det franske Paris Match .

13 millioner

Det skønnes, at omkring 13 millioner udenlandske turister kommer til Polen i år.

– Der har aldrig været et så stort fremstød for polsk turisme før, siger Katarzyna Welpa-Draba, talskvinde for den polske turistorganisation i Warszawa.

Vrangforestillinger

Undersøgelser har vist, at i de lande som kampagnen nu er rettet mod, opfattes Polen stadig som et tilbagestående land med stærke religiøse følelser, og derudover kun kendt for landbrug.

Kampagnen har til formål at give et retvisende billede af Polen, som et moderne og udviklet land i Europa.