Polske_kvinder_bruger_en_masse_penge_på_skønhedsprodukter
WARSZAWA: Polske kvinder brugere flere og flere penge på kosmetik, viser ny opgørelse.

Prisbillig kosmetik som f.eks. læbestift, neglelak og øjenskygge, er det hurtigst sælgende kosmetik i Polen. På et år er det samlede salg af kosmetik, trods krise, steget med ni procent.

Næsten en milliard

Ifølge analysefirmaet Nielsen, var der ved udgangen af ​​oktober, og et år tilbage, solgt kosmetik for 990 millioner zloty.

Læbestift effekt

Ifølge Jozef Szmich, der er direktør for Delia Cosmetics, siger, at den såkaldte “læbestift effekt” er slået igennem. På grund af krisen har de polske kvinder ikke haft råd til dyre parfumer, og det har gjort de små og prisbillige kosmetik-produkter attraktive, og den effekt har samlet set betydet et større salg i branchen.

I Polen findes der mange butikker og shop-i-shop butikker, der sælger meget prisbillig kosmetik af høj kvalitet.