Virksomheder får vejledning til det polske vækstmarked

    Steelcon_fortæller_om_sine_positive_erfaringer_fra_det_polske_marked

    Steelcon producerer stålskorstene. På mødet i Fredericia fortæller virksomhedens dirketør om erfaringerne med det polske marked. Foto: Steelcon


    FREDERICIA: Den polske økonomi voksede under krisen. Jyske og fynske virksomheder kan få mere at vide om mulighederne i Polen på gå-hjem-møde.


    Siden 2004 har danske virksomheder forøget deres eksport til Polen med 79 procent.

    Den positive udvikling kan kun fortsætte, mener den danske ambassade i Warszawa, som inviterer virksomheder i Syddanmark og Midtjylland til at komme og høre mere om mulighederne.

    To vækstmarkeder

    Det sker på et møde i Fredericia, hvor deltagerne også vil blive orienteret om mulighederne på et andet vækstmarked: Tyskland.

    Det store naboland mod syd er emnet for første halvdel af mødet, som begynder kl. 13.00.

    Steelcons erfaringer

    Fra kl. 14.45 handler det om Polen. Dennis Holte Albertsen, som er fungerende chef for handelsafdelingen ved Den Danske Ambassade i Polen, giver en introduktion til det polske marked.

    Derefter fortæller direktør Peter M. Andersen fra skorstensproducenten Steelcon om firmaets erfaringer med det polske marked.

    Mødet slutter med mulighed for konsultationer og networking.

    Væksthus arrangerer

    Væksthus Syddanmark afholder gå-hjem-mødet hos Audi Fredericia i samarbejde med blandt andre Eksportrådet og Vækshus Midtjylland.

    EKSTERNT LINK: Læs programmet for mødet