Arla ser Polen som et strategisk vækstmarked

    arla_vil_sælge_ostmejeri_i_Polen

    Mejeriet i Giscino beskæftiger 100 medarbejdere. Foto: Arla


    GOSCINO: Arla sælger mejeri i Polen, men ser fortsat landet som et strategisk vækstmarked.


    Mejerikoncernen Arla sælger sit mejeri i Goscino i Polen, men satser fortsat stort på det polske marked.

    Arla ønsker at centralisere sin produktion af mozzarella, og den polske virksomhed fremstiller blandt andet den type af ost.

    Hensigtserklæring om salg

    Salget af mejeriet er endnu ikke helt på plads, men Arla har underskrevet en hensigtserklæring om handlen en potentiel køber.

    Arla forventer, at handlen er helt på plads i løbet af december i år.

    Salget er fordoblet på to år

    Senior vicepresident i Arla, Hans Christensen, siger, at salget ikke ændrer koncernens ambitioner på det polske marked.

    – Vi anser stadig Polen for at være et strategisk vækstmarked. Vores salg er fordoblet igennem de sidste to år, siger Hans Christensen i en pressemeddelelse fra Arla.

    Arbejdspladser bevares

    Arla ønsker endnu ikke at oplyse, hvem den interesserede køber er.

    Det er dog køberens hensigt at fortsætte produktionen på mejeriet og dermed fastholde arbejdspladserne i Goscino.