Dansk restaurant i Warszawa kåret til årets bedste

    22687_500517479966828_773784376_n

    PR-foto.

    LÆS  Nye store panoramabilleder af Warszawa

    WARSZAWA: Den danske restaurant Nabo er kåret som “Årets bedste spisested 2012” i Polens hovedstad.

    LÆS  Warszawa er klar til at fejre Uafhængighedsdagen

    Konkurrencen er organiseret af det anerkendte dagblad Gazeta Wyborcza.

    Dommerne var i år den polske sangerinde Monika Brodka, skuespilleren Andrzej Chyra, journalisten Seweryn Blumsztajn samt teaterkritikeren og madanmelder Maciej Nowak. De valgte den danske restaurant Nabo blandt de fem nominerede restauranter.

    Polsk-dansk projekt

    Restaurant Nabo drives af et dansk-polsk ægtepar, Urszula og Steffen Eriksen. I restaurantens menukort findes der danske retter baseret på sæsonens råvarer. Et af restaurant Nabos kendetegn er et stort udvalg af smørrebrød.

    LÆS  To timers rejse i tog mellem Krakow og Warszawa

    Skandinavisk stil

    Ifølge juryen er den danske restaurant blevet belønnet for “at være et smagsfuldt spisested af den højeste kvalitet, og for den den skandinaviske æstetik”, heddet det i afgørelsen..

    LÆS  To timers rejse i tog mellem Krakow og Warszawa