Netto_Dansk_Supermarked_Polen_Bjarne_Jensen_polennu
WARSZAWA: Den danske discountkæde Netto, er for tredje år i træk kåret som bedste discountkæde i Polen.

Netto kan nu bryste sig af at være den discountkæde i Polen, som leverandørerne er mest tilfredse med, skriver retailnews.dk.

Tredje gang

Det er tredje år i træk, at Dansk Supermarkeds discountkæde løber med prisen, og det er en der en god grund til, vurderer landedirektør for Netto i Polen, Kent Petersen.

– Det handler om at adskille sig fra sine konkurrenter, og gøre det bedre end dem. Og det gør vi tydeligvis på leverandørområdet. Det skyldes blandt andet, at Netto drives på skandinaviske værdier, hvor en aftale er en aftale, og det befinder de sig godt med, siger han i en udtalelse.

Netto løb med sejren foran den største polske discountkæde Biedronka og de tyske konkurrenter Lidl og Aldi.

Flere priser

Det er Blue Business Media, der uddeler prisen for bedste discountkæde. Derudover uddeles der priser inden for kategorierne hypermarket, supermarket, convenience, regional retail chains, wholesale cash & carry og drugstores. Dertil kommer den mest prestigefyldte pris ”Retailer of the year. Suppliers’ Choice”.

Den vandt Netto sidste år, men i år blev det franske Intermarché, der kunne tage den pris med sig hjem.

38 nye butikker i 2013

– Med åbningen af 38 nye Netto-butikker i 2013 øgede vi igen vores markedsandele på det polske marked, og det er en vækststrategi, vi har ambitioner om at fortsætte, siger Kent Petersen.
I dag har Netto 317 butikker på det polske marked, og efter planen skal discountkæden åbne dørene til 20 butikker mere i løbet af det kommende år.