Efter EM 2012 skal polsk fodbold igen ud i Europa

polsk_fodbold_i_Europa

De polske mestre fra Wroclaw skal forsøge at kvalificere sig til gruppespillet i Champions League. Foto: Slask

LÆS  Status et år før EM 2012 i fodbold fløjtes i gang

WROCLAW: De polske mestre i fodbold, Slask Wroclaw, møder mestrene fra Montenegro i kvalifikationen til Champions League. Efter EM er Polen klar til Europa.

LÆS  Farvel til VM fodbold 2010

De seneste uger har europæiskk fodbold i den grad været til stede i Polen i forbindelse med EM 2012.

Nu er det snart polsk fodbolds tur til at komme ud i Europa.

Slask til Montenegro

Det europæiske fodboldforbund UEFA hra trukket lod til turneringerne Champions Leaugue og Europa League.

LÆS  Syngende bedstemødre laver polsk EM 2012 fodbold sang

De polske mestre Slask Wroclaw skal prøve at kvalificere sig til gruppespillet i Champions League.

Første forhindring på vejen er mestrene fra Montenegro, Buducnosc Podgorica, som Slask møder 17. juli på udebane og 24. juli hjemme i Wroclaw.

Tre hold i Europa League

I Europa League er Lech Poznan med i første runde af kvalifikationen. Holdet møder Zhetysu Taldykorgan fra Kazakstan.

LÆS  Fodboldfans skal betale for hærværk

De to andre polske hold træder først ind i turneringen i kvalifikationens anden runde.

Ruch Chorzow skal spille mod vinderen af opgøret mellem Birkirkara FC fra Malta og FK Metalurg Skopje fra Makedonien.

LÆS  Foreløbig ti fodbold-fans anholdt efter racistisk banner

Legia Warszawa modstander bliver det lettiske hold Liepajas Metalurgs eller La Fiorita fra San Marino.