Myspace har mange unge brugere verden over, men i Polen har konkurrencen til Facebook og et nationalt netværkssted været for hård. Arkivfoto.
Et af verdens mest populære netværks-steder lukker ned i Polen efter bare fem måneders kamp. Konkurrencen var for hård.
Det verdensomspændende sociale netværkssted Myspace stopper i Polen efter bare fem måneder. Myspace-koncernen lukker derfor deres kontorer i Warszawa indenfor kort tid.
Hård konkurrence
Myspace startede på polsk i oktober 2008, men har ikke kunnet klare sig i konkurrencen mod den polske udgave af Facebook og det polske netværkssted www.nasza-klasa.pl.
Det erkender Myspace overfor den polske tv-kanal TVN24.pl.
Medie-gigant
Myspace blev i sin nuværende form introduceret i juli 2003 af Tom Anderson og den nuværende direktør Chris DeWolfe samt et lille hold af programmører hos Intermix Media.
I juli 2005 blev Myspace solgt til Rupert Murdochs mediekoncern for 580 millioner USD. Sidste år meddelte Murdoch koncernen, med hovedsæde i Californien, at den vil trække sig ud af den populære polske tv-station TV Puls.
Ikke kun Polen
Det er ikke første gang, at Myspace og Murdoch-koncernen må opgive at slå igennem på et marked. Koncernens satsninger i Sydkorea og Holland har også været fejlslagne.
Myspace åbnede i Danmark i 2007, men her er der ingen planer om at lukke