virtuel-supermarked-metro-warszawa
WARSZAWA: Selskabet Frisco har netop lanceret Polens første virtuelle supermarked på en metrostation i Warszawa.

Online-supermarkedet Frisco sælger allerede flere tusinde produkter i Polen, herunder mad, husholdningsartikler og udstyr til kæledyr. Den slags online butikker findes der mange i Polen, blandt andet Tesco, Auchan, A.pl, og Piotr i Pawel. Da internettet var ved at blive overfyldt, besluttede Frisco at sætte sin virtuelle butik op i virkeligheden.

Butikshylde på metroens vægge

Væggene på Warszawas Metrostation er blevet dækket med billeder af butikshylder, hvor alle produkter har sin egen QR-kode. Rejsende kan scanne de produkter, de mangler og bestille dem via en smartphone. Det kræver kun, at man henter en applikation, der er tilgængelig på enheder med iOS og Android. Derefter skal man blot vælge et tidspunkt for, hvornår varerne skal leveres til ens lejlighed.

Nemt og hurtigt

I metroen er der billeder af 150 produkter, man kan bestille. Resten findes inde i applikationen.

– Vi har bevæget os fra internettet ud i virkeligheden for at overbise flere om, at det er nemt og hurtigt at handle hos Frisco. Derudover, man kan spare både tid og penge. Det er også vigtigt, at vores supermarked altid har friske produkter, der kan fås til rimelige priser, sagde direktør for Frisco Grzegorz Bielecki til avisen Zycie Warszawy.