I de sidste par uger op til jul, har Polen oplevet en sand shopping-feber. På trods af krisen vil polakker gerne dele ud til deres familier, især til børnene. Foto: sxc.hu
WARSZAWA: Dukker, legetøjsbiler og Lego var det mest populære under juletræet i år. Næsten hver femte polske dreng havde Lego på ønskelisten.
I ugerne op til jul har Polen oplevet en sand shopping-feber. På trods af krisen vil polakkerne gerne dele ud til deres familier, især børnene.
Tidløse legetøj
Resultaterne af en undersøgelse, der er gennemført af websiten Nokaut, bekræfter, at tidløst legetøj som dukker og biler stadig er de mest attraktive gaver blandt polske børn.
Fra dukke til parfumer
23 procent af pigerne havde ønsket sig en dukke af julemanden, 12 procent en bamse, og 10 procent et interaktivt legetøjs-dyr.
Blandt de øvrige topscorer på ønskelisten finder man mobiltelefon, slik, tøj, musikinstrumenter, heste og ‘Hello Kitty’ parfume.
Drenge til biler og Lego
For drengenes vedkommende, var en legetøjsbil det højeste ønske – det gjaldt 42 procent af drengene, 19 procent ønskede sig Lego. Det populære legetøj fra serien Hot Wheels var ønsket af 11 procent, mens legetøj fra filmen “Cars” var på hver 20. ønskeseddel.
Drengene ønskede sig derudover mobiltelefoner, scootere og legetøjspistoler.