Nordjysk netværk skal styrke viden om polsk nærmarked

    Deltagerne_i_seminaret_skal_lære_Polen_at_kende_som_et_land_med_millioner_af_købedygtige_forbrugere

    Deltagerne i seminaret skal lære Polen at kende som et land med millioner af købedygtige forbrugere. Foto: Bjarne Jensen, polennu.dk


    AALBORG: Et nyt nordjysk netværk skal styrke kendskabet til Danmarks store polske nærmarked.


    Polen er mere end et land, hvor lavere omkostninger gør det attraktivt at etablere produktion.

    Polen er også et land med 38 millioner indbyggere, hvoraf seks millioner har en levestandard som den danske.

    Det er udgangspunktet for et nyt nordjysk netværk, som skal øge danske virksomheders kendskab til det store polske nærmarked og dets millioner af købedygtige forbrugere.

    Fra Nordjylland til Polen

    Initiativet hedder “Fra (Nord)Jylland til Polen”.

    Som navnet antyder er den primære målgruppe nordjyske virksomheder, men det er også åbent for deltagere fra andre dele af landet.

    Netværksmøder og rejse til Polen

    Netværket er bygget op omkring fem netværksmøder med fastlagte temaer, samt en fælles rejse til Warszawa.

    Væksthus Nordjylland er sammen med Danmakrs Ambassade i Warszawa initiativtager til netværket.

    Læs mere om netværket i brochuren “Fra Nordjylland til Polen” (pdf)