marrygoround
WARSZAWA: Polakker bruger flere og flere penge på underholdning uden for hjemmet, viser en undersøgelse fra Deloitte.

Polakker bruger 10 procent af husholdningsbudgettet på fritidsaktiviteter.

En ny undersøgelsen viser, at 65 procent af polakkerne bruger 50 zloty om ugen på fritidsaktiviteter, 16% bruger op til 100 zloty, mens 13% bruger 200 zloty om ugen. Den samlede værdi af fritidsaktiviteter i Polen ventes at stige til 74 milliarder zloty.

Fritid uden for hjemmet

Når polakkerne går ud i byen, går 13 procent i biografen, 12 procent vælger at gå på restaurant, pub eller cafe. 2 procent af polakkerne bruger primært deres penge på sportsarrangementer.

Slappe af hjemme

31 procent af polakkerne foretrækker at være hjemme og hygge med venner, eller slappe af foran fjernsynet.

Voksende underholdnings-industri

Deloitte-eksperter anslår, at den hastigt voksende fritids- og underholdnings-industri har et stort udviklingspotentiale. Den aktuelle markedsværdi i Polen er 54 milliarder zloty, og ventes at stige med 7 procent om året.